miercuri, 14 mai 2008

`Biserica admite exist. extraterestrilor`, sau un model de ignoranta


Parintele Jose Gabriel Funes, director al Observatorului Astronomic de la Vatican, a declarat intr-un interviu publicat ieri in `L'Osservatore Romano` ca a crede in existenta extraterestrilor nu contravine credintei in Dumnezeu. Ei na...

Am vazut ceva agitatie in presa mondiala pe acest subiect si nu pot fi decat indignat de stereotipurile si de ignoranta oamenilor in ceea ce priveste atitudinea Bisericii fata de astfel de probleme. Eu personal nu am intalnit (si ma refer la BO) o reactie oficiala cu privire la aceasta problema. Insa mie nu mi-a zis nimeni ca este exclus sa existe. Dar asta e parerea oamenilor care, condusi de prejudecati si de propria ignoranta, aseaza etichete referitoare la `inchistare`, `neadaptare` s.a. Este drept ca si Biserica nu este intotdeauna prompta, iar comunicarea poate lasa de dorit. Insa asta nu este o scuza pt. ignoranta... E vechea problema cu `Crede si nu cerceta` (slogan care nu are nici o legatura cu Biserica).

In acelasi timp, insa, se va scutura ceva praf de pe limbajul de lemn din dogmaticele lui Zagrean sau ale mai stiu eu cui... sper.

Niciun comentariu: