miercuri, 19 martie 2008

Men time


S-a desfiintat (sau se renoveaza) frizeria la care ma tund de obicei. Una de cartier, pe Sos. Colentina… nimic deosebit. Vazusem ca la vreo doua blocuri distanta se deschisese alta, deci… incercam. Merge si e si deschis dupa 7 seara. Intru… un frizer spala pe cap un tip, altul sta pe canapea si se uita la TV… Si fumeaza. Hmmm…

Zic `Buna seara`. Raspunsul vine prompt in araba. Frizerul care fuma ma invita sa iau loc pe scaun…. Ma asez. Omu` imi descheie rapid camasa la doi nasturi si imi pune un prosop dupa gat. Face un semn din ochi… adica `Cum?`. Zic `As dori pierdut in parti si la spate, mai luam si din fata un pic, nu foarte scurt, va rog`.

Frizerul din spatele meu – ala de spala pe cap zice ceva in araba catre frizerul meu – doua cuvinte. Inteleg ca ii traduce, dar doua cuvinte??? Nasol… Ma gandesc ca tampitu` ca poate i-a zis `Ce stii tu mai bine…` Sper…

Se apuca de tuns… Intre timp imi arunc ochii in frizerie… La TV e un post de muzica arabeasca… Tipu de era spalat pe cap in spatele meu, mormaie… canta si el in araba… Frizerul meu ma tunde… cu o neglijenta si relaxare incantatoare… si imi dau seama ca ma simt foarte in siguranta… Ma simt intr-o lume a barbatilor… Omu` nu acorda atentie detaliilor, dar cumva vine de la sine… Cu pasiune, dar fara sa se vada… Se mai uita in oglinda la mine sa citeasca cate o reactie… Zambesc… Intre timp, tipul din spatele meu este uscat la par… Este doar in maieu… isi aprinde o tigara si canta odata cu televizorul… Nimic feminin in frizeria asta… si ma simt ca intr-o cafenea persana destinata barbatilor… Fum de tigara amestecat cu apa de colognie… si incep sa vad altfel ziua din frizeria asta cu si pentru arabi. Nimic nu este aranjat in detaliu… insa este un haos incantator, relaxant si exotic…
Frizerul meu da foc la o torta de vata bagata in spirt si parleste firele de par cazute pe fata si pe gat… Ma invita sa bag capul in chiuveta ca sa ma spele… `Cat costa?` Imi arata trei degete… Eu ma gandesc ca data viitoare cand si daca o sa ma mai tund aici ar trebui sa invat si eu cum se zice `buna seara` si cateva cuvinte in araba… cat sa imi ajunga pentru o barfa intre barbati, asa, ca la o cafea …

Niciun comentariu: