miercuri, 14 noiembrie 2007

Vezi?


Somalezii isi descriu viata din si dimprejurul capitalei Mogadishu – prinsa intre violentele insurgentilor si trupele guvernamentale, acompaniate de fortele etiopiene, intr-un editorial BBC.

Mama a doi copii – Faduma, in varsta de 22 de ani, traieste intr-o tabara de refugiati in centrul Mogadishu-ului de 7 ani.

`Am incercat sa plec de aici in aprilie, insa sotul meu a fost ranit in fata de un glont ratacit si m-am intors sa am grija de el. Nu avem mancare, medicamente. Sunt cateva spitale in apropiere insa nu ne primesc fiindca nu avem bani. Primesc doar cazurile grave – impuscatii.`

`Mi-a murit un copil de diaree. Au loc o gramada de violuri. O femeie din tabara a fost violata in grup. Au venit unii, i-au luat copilul pe care i l-au dat tatalui, iar trei dintre ei au violat-o...`

`Nici nu ne ducem la toaleta noaptea. Niciunul dintre sotii nostri nu divorteaza, fiindca stiu ca nu este vina femeilor. Oamenii nu le privesc diferit. Nu exista genul asta de probleme pentru ca adesea femeile sunt violate in fata sotului, a tatalui, a familiei si nu se poate face nimic. Singura problema este ca nu se trezeste a doua zi. Zace in pat`.

`Camerele sunt mici, iar atunci cand o femeie este violata toata lumea stie pentru ca putem sa o auzim tipand. Nu avem ce sa facem... Nu avem arme, putem doar sa fim amabili....`

Niciun comentariu: