vineri, 7 noiembrie 2008

Prof. Dr. Dan Zamfirescu



L-am intalnit pe profesor in apartamentul sau din Drumu Taberei. `Apartamentul sau` e insa un pic fortat. `Am aici jumatate din biblioteca. Cealalta e sus`. Casacam ochii la peretii apropae prabusiti spre interior acoperiti cu carti. Pe jos, alte mormane si ziare. `Astea le arunc. Tai articolele care ma intereseaza`. Nu exista o bucata care sa nu fie acoperita cu carti. Bucataria isi pierduse de mult utilitatea, devenind la randu-i o `mica` biblioteca. `Aici il am pe Iorga, aproape tot ce a scris. Aici pe Xenopol, critica literara, colectiile straine. Jos acolo sunt ale mele`.
Am vorbit despre paisianism – de fapt un monolog in care am avut timp sa rasuflu doar pentru a schimba caseta. Rar am vazut oameni care sa vorbeasca atat de frumos de propria tara (altul ar fi Pr. Acad. Mircea Pacurariu). Senin, mi-a explicat de unde isi trag clasicii rusi vitalitatea (Gogol, Tolstoi, Dostoiveski). Mi-a vorbit de o Europa lipsita de Dumnezeu. Mi-a vorbit de Blaga, de cautarile lui Arghezi si de Filocalia lui Staniloaie. `Am fost la picioarele lui si cred ca sunt primul care a avut curajul sa il ridice in slavi prin `55. Propun sa fie canonizat`. Sa fie…
`Ma, iti spun, cred ca am un inger care a facut cine stie ce boacana prin cer. L-a pedepsit Dumnezeu cu mine – `De asta sa ai grija`. Si a avut.`
`Tu, voi - astia tineri, daca voi traiti, astia nu au sansa sa ne darame vreodata.` La plecare mi-a pus in brate un teanc de carti.

2 comentarii:

Anonim spunea...

LA MULTI ANI in primul rand! Apoi cat mai multe emisiuni...si sincer imi place stilul tau...asa ca...la mai multe postari pe blog!

Mihai spunea...

Ms de urari :)